CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki

Powiększ obraz

Klasa 2 b ukończyła w lutym realizację II modułu innowacji pedagogicznej „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”. Na fascynujące przygody do zimowej krainy zabrała nas książka Aliny i Czesława Centkiewiczów pt. „Zaczarowana zagroda”.

Realizując wybrane zadania, wykonaliśmy wiele ciekawych i pięknych prac.  Ale przede wszystkim zdobyliśmy bardzo obszerną wiedzę dotyczącą najmroźniejszej części Ziemi, czyli Antarktydy. Wiemy już, gdzie jest ona położona na mapie świata oraz że na tym kontynencie nie mieszka na stałe żaden człowiek. Dokładnie poznaliśmy nazwy gatunków zwierząt, które przystosowały się i żyją w tej lodowej krainie.

Zaraz po przeczytaniu książki zabraliśmy się do wypełnienia Lekturników, w których: uzupełniliśmy metryczkę lektury, ozdabiając ją jednocześnie zimowymi akcentami, narysowaliśmy portret głównego bohatera i wypisaliśmy jego cechy, każdy z nas namalował ulubioną przygodę bohaterów lektury i nadał jej tytuł, po czym wspólnie ułożyliśmy i zapisaliśmy plan wydarzeń.

Następnie zabraliśmy się za wykonanie przestrzennej makiety, która swym wyglądem przypominała krajobraz Antarktydy, jak również przedstawiała wydarzenia opisane w lekturze. Do wykonania makiety użyliśmy dużo różnorodnych materiałów, aby jak najlepiej oddawała uroki życia na biegunie południowym.

Kolejnym zadaniem, którego się podjęliśmy było wykonanie eko-bałwanków. Jak sama nazwa wskazuje użyliśmy do ich zrobienia jedynie materiałów ekologicznych, czyli takich, które nadają się do recyklingu.

Kiedy już nasze śnieżnobiałe bałwanki zagościły w klasie, wzięliśmy się za uszycie przy pomocy igły i nici chmurek. Każdy z nas uszył swoją chmurkę, która otrzymała imię Tosia. Tosia, to bohaterka opowiadania pt. „Mała chmurka w krainie śniegu”, z którym zapoznała nas nasza pani. Opowiadanie było naprawdę ciekawe i trochę trzymające w napięciu, a mówiło o problemie globalnego ocieplenia, które powoduje między innymi  topnienia lodowców na Antarktydzie. Dzięki chmurce Tosi dowiedzieliśmy się, co jest powodem ocieplania się klimatu i co możemy zrobić, aby temu niebezpiecznemu zjawisku zapobiegać. Teraz już wiemy, że nawet my, mając tylko osiem lat jesteśmy w stanie zrobić dużo dla naszej planety, aby uchronić ją od zagłady!!!

Na koniec naszego projektu bawiliśmy się w grę „Wyturlaj pingwina”, dzięki której przypomnieliśmy sobie formę wypowiedzi, jaką jest opis postaci. Każdy z nas „wyturlał” przy pomocy kostki i elementów obrazków swojego pingwina, a następnie dokonał pisemnie jego opisu.

Wspólna praca przy realizacji II modułu przyniosła nam wiele wrażeń, radości i ciekawych przeżyć. Napracowaliśmy się, ale wiemy, że było warto. Już w marcu przystąpimy do realizacji kolejnego, III modułu projektu.

Wordpress Photo Gallery