Oddział przedszkolny – materiały do zajęć na dni 15- 19 czerwca

LATO

PONIEDZIAŁEK – 15 CZERWCA 2020 – PO CZYM POZNAĆ, ŻE NADESZŁO LATO?

  1. Ćwiczenia poranne – https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

– marsz z woreczkiem, mała poduszką, lekką książką na głowie

– przekładanie małej piłeczki z ręki do ręki

– podrzucanie i łapanie woreczka, piłeczki.

– celowanie piłeczką do kosz, miski z niewielkiej odległości.

  1. Lato, lato” – przyporządkowywanie miesięcy do danej pory roku. Na początku wymień jakie są pory roku, następnie po kolei wszystkie miesiące. ( w załączniku znajdziesz karty z nazwami miesięcy miesiącami – czytanie globalne).
  2. Lato płynie do nas” – nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=7MpIAWOGhoA
LATO PŁYNIE DO NAS

słowa: K. Zuchora
muzyka: K. Kwiatkowska

Raz, dwa, raz i dwa,
słońce idzie drogą,
z górki chmurki biegną dwie,

ref: Hop! Hop! – słychać w koło
Hop! Hop! – echo woła
Po jeziorze łódka mknie
lato płynie do nas

Raz, dwa, raz i dwa,
nadszedł czas zabawy,
pędzi, goni w polu wiatr
chce się z nami bawić

ref: Hop Hop….

Raz, dwa, raz i dwa
wiatr wesoło pląsa,
w górze, w chmurze, w ciszy pól
dzwoni śpiew skowronka.

  1. Z czym kojarzy Ci się lato?” – praca plastyczna, ekspresja twórcza. Narysuj to co kojarzy Ci się z latem, a potem opowiedz o tym komuś z bliskich.
  2. Tato, czy już lato?” – po czym poznać, że to lato?

Wiersz Beaty Szelągowskiej.

„Tato, czy już lato?” B. Szelągowska

Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I… już!

 

WTOREK – 16 CZERWCA 2020 – BURZA

  1. Ćwiczenia poranne – https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M
  2. Burza https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM
  3. Doświadczenie https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4
  4. Praca z KP4.33b – rozmowa na temat tego jak zachować się podczas burzy, utrwalenie zachowań w czasie burzy; ćwiczenie logicznego myślenia.
  5. Film o tym, jak zachować się podczas burzy. https://www.youtube.com/watch?v=Qe-1wQB9r0E

 

ŚRODA – 17 CZERWCA 2020 –TĘCZA

  1. Ćwiczenia poranne – https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c
  2. Kolory tęczy. https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
  3. Kiedy i gdzie można zaobserwować tęczę?
  4. Jak powstaje tęcza? https://www.youtube.com/watch?v=1v49ZHkJXa8
  5. Praca z KP4.33a- doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznej, dekodowanie.
  6. Z jakich kolorów składa się tęcza? (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy).
  7. Praca plastyczna – namaluj farbami piękną tęcze, tylko pamiętaj jakie tęcza ma kolory i w jakiej są kolejności.

 

CZWARTEK– 18 CZERWCA 2020 – LATO NA ŁĄCE

  1. Ćwiczenia poranne – https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
  2. Rysujemy łąkę – zajęcia plastyczne. Narysuj łąkę. Co oprócz kwiatów znajduje się na łące? Jakie zwierzęta i owady można tam spotkać? (pszczoła, motyl, mrówka, ślimak, kret, bocian, biedronka, konik polny itd.)
  3. Praca z KP4. 34a – przeliczanie, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo- ruchowej i zdolności grafomotorycznych.
  4. Praca z KP4.34b – doskonalenie percepcji wzrokowe i zdolności grafomotorycznych.
  5. Biedronki – praca techniczno – plastyczna https://www.youtube.com/watch?v=ON7WzwBxUyM

 

PIĄTEK – 19 CZERWCA 2020 – LETNIE SMAKOŁYKI

  1. Ćwiczenia poranne – https://www.youtube.com/watch?v=1cRo9RM5ilk
  2. Smaki lata” – z jakimi smakołykami kojarzy ci się lato? (prezentacja w załączniku pt. „Samki lata”)
  3. Lody” – „Bajka o pysznych lodach” https://www.youtube.com/watch?v=fGzG8WE1r9o
  4. bananowe lody” – przygotowanie lodów. (banany przekroić na pół, nabi
  5. na patyczki od lodów, u moczyć w jogurcie greckim, a następnie w różnych posypkach, na koniec włożyć do zamrażalki) SMACZNEGO
  6. Praca z KP4.35a i 35 b – doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznych, ćwiczenia logicznego myślenia.
  7. Papierowe lody – praca plastyczna. Wytnij z papieru kwadrat, zwiń go w rożek. Odrysuj dwa, trzy razy swoją dłoń, wytnij ją, pokoloruj, naklej w środku rożka to będą gałki lodów.
  8. Kącik grafomotoryczny – pokoloruj obrazek z KP4.36.a według kodu.

 

Miłej zabawy.

W załącznikach przesyłam dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci oraz prezentację o LECIE 😉

lato

miesiące

karty pracy lato