Klasy 1a i 2b w Białowieży

Powiększ obrazDzieci na tle Bugu

1 czerwca 2021r. klasy 1a i 2b wraz z wychowawcami wybrały się do Białowieży, aby w miły i przyjemny sposób uczcić Dzień Dziecka.

Pierwszym przystankiem naszej wycieczki było Muzeum Przyrodniczo-Leśne, w którym podziwialiśmy naturalnych wielkości okazy zwierząt, występujących na terenie Białowieskiego Parku Narodowego. Po wizycie w muzeum mieliśmy czas na zabawę na pobliskiej polanie. Kto miał ochotę mógł wejść do starego drzewa, żeby zobaczyć jak wygląda ono w środku.

Po harcach na świeżym powietrzu zgłodnieliśmy i udaliśmy się do miejsca, gdzie pan kierowca rozpalił ognisko. Upiekliśmy w nim kiełbaski i chleb. Posiłek na świeżym powietrzu smakował wyjątkowo dobrze. Po jedzeniu ruszyliśmy w dalszą drogę. Tym razem celem podróży był Rezerwat Pokazowy Żubrów, w którym z zapartym tchem i podziwem oglądaliśmy żywe zwierzęta. Były tam koniki polskie, łosie, sarny, jelenie, wilki, dziki, żubry, żubronie i ryś. O rysiu dowiedzieliśmy się od przewodnika ciekawej historii związanej z brakiem jego jednej łapy. Wszystkie zwierzęta były dobrze widoczne i pięknie się prezentowały. Ogromne wrażenie robiły na nas, kiedy podchodziły bardzo blisko.

Na koniec wizyty w rezerwacie zrobiliśmy pamiątkowe zakupy na pobliskich straganach, żeby na dłużej zapamiętać naszą wycieczkę.

Ostatnim punktem naszej podróży był przystanek w Drohiczynie.

W klasztorze sióstr Benedyktynek mieliśmy okazję zobaczyć, w jaki sposób przebiega proces wypieku opłatków. Dowiedzieliśmy się, że siostry zakonne wypiekają ten Chleb Eucharystyczny w atmosferze modlitwy i szacunku, ściśle według norm i przepisów Kościoła Katolickiego.

Po wizycie w klasztorze weszliśmy na Górę Zamkową, skąd z tarasu widokowego na samej górze podziwialiśmy malowniczy krajobraz Podlasia. Na szczycie Góry Zamkowej znajdował się pamiątkowy obelisk, który został postawiony tam w 1928 roku w 10. rocznicę odzyskania niepodległości. Na koniec wizyty w Drohiczynie pani przewodnik zaprowadziła nas jeszcze do podziemi Kościoła Katedralnego, gdzie m.in. znajduje się tablica pamiątkowa poświęcona ofiarom katastrofy smoleńskiej.

Tym historycznym i patriotycznym akcentem zakończyła się nasza przygoda w Białowieży i nadszedł czas powrotu do domu.

Wycieczka była fantastyczna! Zobaczyliśmy wiele pięknych nadbużańskich krajobrazów, niesamowitych dzikich zwierząt, a także dowiedzieliśmy się ciekawych faktów z historii naszego kraju. Po tak długim czasie nauki zdalnej w domach mogliśmy nacieszyć się swoim towarzystwem w dodatku w tak malowniczych miejscach. Długo będziemy wspominać te chwile. W drodze powrotnej w autokarze pani organizatorka wycieczki wręczyła nam jeszcze prezent niespodziankę z okazji Dnia Dziecka!

Nie możemy się już doczekać, kiedy ruszymy w kolejną podróż w poszukiwaniu wiedzy i niezapomnianych przygód.