III edycja Międzynarodowej Innowacji Pedagogicznej „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”

Powiększ obrazUczniowie pracują nad wykonaniem lapbooka

29 maja 2022 r. dobiegła końca realizacja trzeciego i ostatniego już modułu pt. „Na ratunek” realizowanego w ramach III edycji Międzynarodowej Innowacji Pedagogicznej propagującej czytelnictwo wśród uczniów klas I-III „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”.

W celu realizacji tego modułu uczniowie zapoznali się z treścią lektury Hugh Loftinga pt. „Dr Dolittle i jego zwierzęta”. Na zajęciach w szkole podzieliliśmy się wrażeniami dotyczącymi przeczytanych przygód niesamowitego Doktora Dolittle, po czym przystąpiliśmy do wypełnienia Lekturników. Stworzyliśmy metryczkę lektury, namalowaliśmy portret głównego bohatera, wypisaliśmy jego cechy charakteru i namalowaliśmy ulubioną przygodę doktora i jego przyjaciół.

Na następne zajęcia przynieśliśmy potrzebne materiały, aby wykonać makiety, przedstawiające miejsca, które odwiedził główny bohater podczas swojej podróży do Afryki. Jak zawsze wykonanie makiet sprawiło nam wiele radości. Mieliśmy okazję ulepić z plasteliny różnorodne gatunki egzotycznych zwierząt i roślinności, jak również stworzyć scenerię odwzorowującą klimat Czarnego Lądu.

Następnym fascynującym dla nas zadaniem było przygotowanie w grupach lapbooków związanych z treścią lektury. Przygotowanie lapbooków rozbudziło naszą wyobraźnię i zachęciło do twórczego działania. Po raz pierwszy wykonywaliśmy takie zadanie i bardzo nam się spodobało. Każda grupa miała możliwość zaprezentowania zaprojektowanego przez siebie lapbooka.

Kolejnego dnia nasza pani zabrała całą klasę do pobliskiej przychodni weterynaryjnej, gdzie lekarz weterynarii opowiedziała nam, czym zajmuje się na co dzień w swojej pracy, jakich przyjmuje pacjentów, jakimi środkami ich leczy, pokazała również jak wygląda sala zabiegowa dla zwierząt. Mieliśmy możliwość zadać pani doktor wszystkie nurtujące nas pytania odnośnie chorób czy prawidłowego sposobu odżywiania zwierząt, zarówno tych domowych jak i egzotycznych. Wizyta była bardzo udana. Wróciliśmy do szkoły bogatsi o nowe doświadczenie i wiedzę. Niektórzy z nas są przekonani, że w przyszłości chcą zostać weterynarzami, aby tak jak bohater lektury, pomagać chorym zwierzętom.

Kończąc realizację ostatniego modułu projektu każdy uczeń wypełnił w Lekturniku kartę samooceny, aby podsumować swoje działania i ocenić stopień efektywności pracy z wybraną lekturą.

Potwierdzenie realizacji modułu III

Wordpress Photo Gallery