Lekturki spod chmurki

Powiększ obraz

Uczniowie klasy 1 b wraz z końcem roku 2019 zakończyli realizację zadań z I modułu Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”.

Pierwszym krokiem w realizacji projektu było obejrzenie filmu, będącego wstępną prezentacją wprowadzanego projektu. Na podstawie obejrzanego materiału, uczniowie ulepili z plasteliny figurki bohaterów filmu – Czytusie. Stworzyliśmy wspólnie kącik dla naszych Czytusiów oznaczony plakatami projektu. Następnie każdy uczeń otrzymał swój Lekturnik i został zapoznany z jego zawartością. Dzieci pokolorowały stronę tytułową, podpisały i umieściły Lekturnik w okładce. Wszyscy z niecierpliwością oczekiwaliśmy, kiedy zaczniemy wykonywać pierwsze zadania.

Do realizacji projektu wybraliśmy lekturę „Brzydkie kaczątko” Hansa Christiana Andersena. Zaprosiliśmy mamę jednej z uczennic z naszej klasy, aby pięknie przeczytała nam całą lekturę. Po czym przeszliśmy do realizacji zamieszczonych w Lekturniku zadań. Określaliśmy tytuł opowiadania, jego autora, głównego bohatera oraz bohaterów drugoplanowych. Rysowaliśmy postać głównego bohatera, określaliśmy jego cechy oraz kolorowaliśmy jedną ze scen lektury.

Kolejnym zadaniem było namalowanie ulubionej przygody Brzydkiego Kaczątka. Każdy namalował tę, którą uważał za najciekawszą i najbardziej utkwiła mu w pamięci.

W dalszej kolejności uczniowie układali, z otrzymanych przez wychowawcę karteczek, prawidłowy przebieg wydarzeń, następnie wkleić je do Lekturnika i pokolorować. Z ustaleniem kolejności zdarzeń dzieci poradziły sobie świetnie.

Ostatnim zadaniem w Lekturniku było zaprojektowanie i namalowanie przykładowej gry na tableta związanej z tematem lektury. W tym zadaniu uczniowie musieli wykazać się szeroką wyobraźnią i kreatywnością. Pomysłów i zabawy przy projektowaniu własnej gry było wiele.

Po wykonaniu ostatniego zadania każdy dokonał własnej samooceny. Praca z Lekturnikiem sprawiła dzieciom naprawdę wiele radości.

W kolejnym etapie realizacji projektu wykonaliśmy zakładki do książek, które potem dzieci zabrały do domu, aby podarować wybranej przez siebie osobie.

Najbardziej pracochłonnym zadaniem okazało się wykonanie makiety. Każdy miał za zadanie wykonać jeden lub kilka elementów, związanych z lekturą tak, aby powstała spójna całość przedstawiająca scenę z lektury. Praca nad makietą, choć pracochłonna, dała uczniom możliwość zdobycia umiejętności zgodnej i sprawnej współpracy. Po wykonaniu zadania umieściliśmy wszystkie wykonane elementy na makiecie.

Makieta była ostatnim zadaniem wykonanym do modułu I. Wszystkie nasze działania zostały zatwierdzone przez autora projektu. Klasa 1 b z niecierpliwością czeka na rozpoczęcie pracy w II module z nową lekturą, nowymi bohaterami i ich przygodami.

 

Wychowawca: Agnieszka Śledź

Potwierdzenie realizacji I modułu